Wedstrijdverslag V.V. VUREN 2 - HAAFTEN 2

Michael, Rutger, Michel

(35) 0-1, (89) 1-1 Nick

(80) rode kaart Haaften

Kevin in geval van nood als derde wissel

Na de late gelijkmaker van vorige week tegen de nummer 1 doen we nog steeds aardig mee bovenin. De komende drie wedstrijden moeten we gezien de tegenstanders echt winnen om ook mee te blijven doen. Deze week was het Haaften die op het programma stond. Het was qua personeel weer flink puzzelen ivm met zieke en geblesseerde spelers bij zowel 1, 2 als onder de 19. Gelukkig kon Pieter vanaf de jeugd nog aansluiten en we konden Kevin als noodwissel gebruiken. Het weer was prima met een lekker zonnetje, scheidsrechter was gelukkig geregeld in de vorm van Anton alleen het veld liet te wensen over. Deze was volgens mij gerolld en was echt beton hard. Verder waren de omstandigheden goed om een lekker potje te ballen.

We begonnen in een 4-4-2 systeem en we zouden er meteen bovenop zitten en snel de bal naar voren zoeken vanuit een strakke organisatie die snel kon aansluiten. Dit kwam echter niet helemaal uit de verf. Beide ploegen grossierde het eerste kwartier in balverlies en lange ballen die niet aankwamen. Het eerste gevaar wat ik kon noteren kwam uit de hoek van Haaften. Een laag schot vanaf de 16 laag naar de verre hoek waardoor Jacco gestrekt moest gaan maar nog net de bal naast kon tikken. Goeie redding. De wedstrijd hobbelde in een laag tempo door. Het leek wel een oefenpotje. Het was erg rommelig en helaas in de 30ste min kwam Maarten ten val en schreeuwde het uit. Zijn voet bleef hangen in het veld en bij het vallen hoorde en voelde hij wat knappen in zijn knie. Einde wedstrijd voor Maarten en dat zag er niet goed uit. Nick kwam voor hem in het veld waardoor Dico op 10 kwam te voetballen en Sjors op de 6. Niet veel later werd de bal door Haaften laag blind de 16 in geschoten waar Luuk stond om de bal weer weg te schieten. Hij raakt de bal echter niet goed waardoor deze hoog achter hem kwam rond de penaly stip en daar stond zijn tegenstander nog vrij om hem binnen te koppen. Jacco kwam nog wel uit om te bal proberen weg te stompen maar was te laat. Zeer knullige situatie weer maar wel 0-1 achter en zo gingen we ook de rust in.

Zo, dat was denk ik de slechtste eerste helft van ons seizoen die ik gezien had. We kwamen overal te laat. Rommelig in de passing en verloren ook elk duel. Haafsten speelde even slecht en eigenlijk had het gewoon 0-0 moeten staan. In de rust duidelijk aangegeven dat we uit een ander vaatje moesten gaan tappen en deze pot echt niet hoefde te verliezen. We schakelde om naar een 4-3-3 met Dico en Wesley op de half. Sjors in de midden en Julien en Mats als buitenspelers. Nick in de spits.  We startten de tweede helft beter dan de eerste. We kwamen meer in de duels en dat resulteerde in de 55ste ook tot een eerste grote kans. Julien wist de achterlijn te halen en gaf een voorzet op de inlopen Nick bij de eerste paal maar die schoof hij net naast. In de 70ste min kwam Luuk goed mee naar voren en kon vanaf de zijkant een goeie hoge voorzet geven op Nick die helemaal vrij stond om de bal binnen te knikken. Hij kopte nog goed naar de grond maar hun keeper kon hem nog net met een goeie redding uit de goal tikken. Deze had erin gemogen. Haaften was overgestapt op verdedigen en wij op aandringen om de gelijkmaker te maken. In de 75ste min een vrije bal van Sjors die in de 16 sneuvelde maar toch weer rond de 16 in zijn voetjes kwam. Hij haald uit maar weer kon hun keeper zijn schot pareren. In de laatste 10 min werd Luuk naar voren gestuurd als extra stormram en in de 80ste min kopte hij een hoge bal goed door en Nick anticipeerde daar goed op en leek doorgebroken waardoor hij 1 op 1 kwam te staan. Echter greep hun verdediger in en werkte hem tegen de grond. Anton gaf hem terecht een rode kaart maar daar kochten wij niks voor. Sjors kon nog wel de vrije trap nemen die weer door hun keeptje werd tegen gehouden zo in de voetjes van Julien maar die schoot net naast. De tijd begon te dringen. In de 89ste min werd Julien aan de zijkant diep gestuurd en trok via de achterlijn naar binnen en schepte de bal zo richting de 5m waar Nick klaar stond om binnen te knikken. Deze was niet te missen. Goeie actie van Julien en ook Nick stond goed gepositioneerd. Eindelijk de verdiende 1-1. In de allerlaatste min van de blessure tijd nog 1 kans. Een vrije bal die op een mooie plek de 16 in gegooid kon worden door Sjors waar iedereen klaar stond net als vorige week. Dit keer kwam de bal bij de tweede paal waar Stefan en Julien stond en nog bijna binnen gelopen kon worden maar beide konden er net niet bij. Niet veel later fluit Anton af.

Dit was eigenlijk een potje die we moesten winnen maar gezien het verloop van de wedstrijd maakte beide ploegen eigenlijk geen aanspraak op de winst dus was een gelijkspel terecht. We moeten echter wel gaan beseffen dat het voortaan echt beter moet. Te beginnen met de wedstrijd instelling. Strijden voor elke meter en duels opzoeken en winnen. De domper van de middag was het uitvallen van Maarten. Die is waarschijnlijk klaar voor dit seizoen en we wensen hem dan ook een spoedig herstel. Jacco heeft de beker deze week aan Sjors gegeven voor speler van de week en in de app was het Nick die de meeste stemmen heeft gekregen. Laten we afspreken dat we wel weer lekker komen trainen allemaal. De opkomst van de laatste weken is dramatisch en dat kunnen we niet maken naar de mensen die er wel zijn. We zitten op een teamsport en we moeten het samen doen. We hebben een krappe selectie dus we zijn echt afhankelijk van elkaar. Effe de schouders eronder mannen dan kunnen we het seizoen nog leuk gaan afsluiten.

Ramon Meerens, Leidert.